بازاریابی تلفنی چیست؟
در تعریفی ساده، یک روش بازاریابی که توسط شرکتها برای تماس با مشتریان بالقوه و صحبت با آنها در مورد محصولات و خدماتشان استفاده میشود. به طور سنتی، این کار از طریق تلفن انجام میشود، اما امروزه شرکتها از ویدئو کنفرانس نیز به خصوص در مراحل جلوتر استفاده میکنند، ولی همچنان نوع رایجتر تله مارکتینگ از طریق تماس تلفنی انجام میشود.
معروفترین مثال بازاریابی تلفنی تماس سرد یا Cold Call است که در آن یک شرکت برای اولینبار با یک فرد به قصد فروش محصولات یا خدمات خود تماس میگیرد. بااینحال، این روش Marketing کاربردهای دیگری نیز از جمله ایجاد سرنخ، تأیید حضور در رویدادها، پیگیری پس از فروش یا ارزیابی رضایت مشتری نیز دارد.
تاریخچه فروش تلفنی و بازاریابی به وسیلهی تلفن
به نظر میرسد که بازاریابی تلفنی بیش از صد سال قدمت داشته باشد.
در سال ۱۹۰۳ یک شرکت آمریکایی در نیویورک به نام Multi-Mailing نخستین فهرست تلفنها را منتشر کرده و همین فهرست، اولین نمونهی جدی لیست سرنخها برای فروش با استفاده از تلفن بوده است.
شرکتهای خدمات مالی و عرضهکنندگان فولاد، از جمله نخستین کسانی بودهاند که به سراغ تله مارکتینگ آمدند و از آن، برای تماس با مشتریان فعلی و یافتن مشتریان بالقوه استفاده کردند.
در آمریکا در سال ۱۹۸۱ برای اولین بار، بودجه مربوط به بازاریابی تلفنی از بودجه ارسال نامه های تبلیغاتی بیشتر شد و شاید برایتان جالب باشد که فقط در سال ۱۹۸۷، بیش از ۴۱ میلیارد دلار در آمریکا برای تله مارکتینگ هزینه شده است
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0