نوشته شده توسط : tekravis

مزایای خط تلفن اینترنتی

حالا که متوجه شدیم خط تلفن اینترنتی چیست، خوب است با سودمندی‌های آن نیز آشنا شویم. پیش‌بینی می‌شود که این خطوط به‌سرعت جایگزین کل شبکه‌های مخابراتی کنونی شوند. دلایل اصلی این جایگزینی هم برتری‌هایی است که خطوط اینترنتی نسبت به سنتی دارند. در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

1) دوست با محیط زیست

2) امکان جابجایی

3) نیاز کمتر به سخت‌افزار 

4) سرعت فعالسازی بالا‌تر

5) پوشش‌دهی بالاتر

6) عدم محدودیت تعداد خطوط 

7) امکان انتخاب شماره 

8) قیمت پایین 

9) کیفیت صدای بالا 

10) امکان فعالسازی بر روی دستگاه‌های هوشمند

تلفن اینترنتی با علامت اختصاری VoIP یک فناوری است که از طریق آن پیام های صوتی می‌توانند در شبکه های پروتکل اینترنتی (IP) مانند اینترنت ارتباط برقرار کنند. این فناوری مانند یک سرویس تلفنی با استفاده از اینترنت به جای سرویس تلفنی سنتی عمل می کند. تلفن اینترنتی (VOIP) ، نرخ های پائین تری درمقایسه‌با بسیاری از شرکت های تلفنی ارائه می کنند. یک اتصال باند گستر باکیفیت خوب می تواند یک پیش نیاز برای اجرای بی دردسر سرویس باشد. 

 



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : tekravis

پشتیبانی VOIP

پشتیبانی سیستم VoIP به معنای ارائه خدمات و مراقبت‌های فنی برای سیستم‌های ویپ است. این نوع پشتیبانی شامل فعالیت‌های متعددی می‌شود که به حفظ عملکرد صحیح و بهینه سیستم‌های VoIP کمک می‌کند.

این پشتیبانی شامل:

  • شناسایی و رفع مشکلات فنی
  • تنظیمات و به‌روزرسانی‌ها
  • مدیریت ترافیک
  • پشتیبانی از تجهیزات و نرم‌افزارها
  • امنیت و حفاظت اطلاعات
  • ارتباطات
  • آموزش

چرا باید از مرکز تلفن ویپ پشتیبانی شود؟

سیستم تلفن VOIP مانند سایر سرویس‌های تحت شبکه علاوه بر اینکه برای پیاده‌سازی و استقرار نیازمند یک متخصص باتجربه است، برای راهبرد و پشتیبانی نیز به یک متخصص نیاز دارد. سرویس و تجهیزات زیادی در شبکه داخلی شرکت دست در دست هم می‌دهند تا شما بتوانید از خدمات مرکزتلفن ویپ استفاده کنید. سرور، سوییچ‌ها، کامپیوترها، زیرساخت شبکه، اینترنت و به صورت کلی تمامی زیرساخت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شرکت در ارتباط با هم یک سرویس را به کاربران ارائه می‌دهند. بنابراین در وهله اول صحت عملکرد هرکدام از این اجزا بسیار حائز اهمیت است و هر کدام از این بخش‌ها به نسبت مقیاس شرکت ممکن است نیازمند کارشناس پشتیبانی باشد.

سیستم تلفن VOIP یک سیستم پیشرفته تلفنی است که از پایداری خوبی نیز برخوردار است. اما از این موضوع نمی‌توان گذشت که چنین سرویس هوشمندی هیچگاه به مشکل نخورد یا نیازمند هیچگونه تغییر یا بررسی منظم نباشد. فرض کنید پس از مدتی تصمیم می‌گیرید تغییراتی در سرور خود ایجاد کنید. مثلا منوی تلفن‌گویا را تغییر دهید، داخلی اضافه کنید، از سیستم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید یا صف انتظار جدیدی بسازید. همچنین ممکن است به هر دلیلی سرور مرکز تلفن ویپ شما دچار اختلال شود، بنابراین در این شرایط شما نیاز به یک کارشناس پشتیبان مستقر در شرکت خود یا به صورت On Call در همان شرکت ارائه دهنده خدمات ویپ خواهید داشت.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : tekravis

مزایای سیستم تلفن VoIP

VOIPچیست؟ سیستم تلفن تحت‌شبکه از فناوری VoIP استفاده می‌کند و دارای مزایای بسیاری است. این نوع سیستم به هیچ عنوان قطعی ندارد و می‌تواند در افزایش بهبود و پیشرفت کسب‌و‌کار شما تاثیر به‌سزایی داشته باشد. آشنایی با مزایای سرویس VoIP می‌تواند مسیری جدید به سوی دست‌یابی به کسب‌و‌کار عالی ایجاد کند. از مزایای مرکز تلفن VoIP می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.   کاهش هزینه مکالمات

استفاده از خدمات VoIP، منجر به کاهش هزینه مکالمات می‌گردد. کاهش هزینه‌های مصرفی یکی از اهداف هر کسب‌و‌کاری شناخته می‌شود که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار دارد. در این روش، افراد می‌توانند به ازای استفاده از یک تلفن با دو تماس‌گیرنده، به صورت همزمان با افراد بیشتری در ارتباط باشند.

از جمله مزایای مرکز تلفن تحت‌شبکه می‌توان به این مورد اشاره کرد که تمامی افراد می‌توانند بدون هیچگونه محدودیت جغرافیایی به صورت داخلی باید یکدیگر صحبت کنند. از سوی دیگر از مزایای دیگر این امکان می‌توان به کاهش هزینه قبض تلفن و شارژ دقیقه‌ای آن اشاره کرد.

از مزایای سیستم تلفن VoIP می‌توان به هزینه لازم برای خرید تجهیزات اشاره کرد. اگر از تجهیزات دیگر استفاده کنید باید برای هر یک از ویژگی‌های مرکز تلفن هزینه جداگانه پرداخت کنید. اما با استفاده از مزایای مرکز تلفن ویپ، این اتفاق ممکن نیست؛ زیرا هزینه خرید تجهیزات کاهش می‌یابد.

2.   از دست‌ندادن هرگونه تماس

با استفاده از مزایای سرویس VoIP، هیچ یک از تماس‌های خود را از دست نخواهید داد. تمامی تماس‌ها به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که حتی زمانی که در خارج از شرکت هستید تماس‌ها به شما وصل شوند. عدم از دست‌دادن هرگونه تماس می‌تواند در افزایش و پیشرفت حرفه شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

عدم از دست‌دادن هرگونه تماس می‌تواند در افزایش و پیشرفت حرفه شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. فروش‌تان افزایش می‌یابد و مشتریان راضی‌تری خواهید داشت.

3.   تاثیر سیستم تلفن VoIP روی طبیعت

سیستم تلفن VoIP برخلاف سیستم های دیگر، از منابع طبیعی محافظت می‌کند و مصارف منطقی‌تری دارد. علاوه بر این، از آنجایی که دارای امکانات فکس است. در استفاده از کاغذ صرفه جویی می شود.

4.   کنترل عملکرد

از مزایای سیستم تلفن تحت شبکه می‌توان به این مورد اشاره کرد که سیستم ویپ دارای گزارش‌گیر است. با استفاده از این امکان می‌تواند با توجه به ساعت و تاریخ، ریز مکالمه و مدت زمان مکالمه را به دست آورید.

5.   ارزیابی رضایت مشتریان

با استفاده از سیستم تلفن ویپ، و امکان نظرسنجی از طریق آن می‌توانید به بهبود عملکرد شیوه رفتار و خدمات پاسخ دهی کارکنان اطلاعات لازم را به دست آورید.

6.   مدیریت هوشمند تماس

با استفاده از مزایای سیستم تلفن تحت شبکه VoIP می‌توانید با توجه به الگوی تعیین شده، در هر زمان از شبانه روز که می‌خواهید، تماس‌های خود را به مقصدهای مورد نظر متصل کنید.

7.   برقراری کنفرانس صوتی و تصویری

با استفاده از این سیستم می توانید کنفرانس‌های بسیار ساده‌ای را در بستر آن برگزار کنید. از سوی دیگر، می‌توانید بدون اینکه هزینه‌ای از بابت آن پرداخت کنید، علاوه بر کنفرانس های صوتی، کنفرانس‌های تصویری نیز داشته باشید. این امکان یکی از بهترین ویژگی‌های استفاده از سیستم تلفن ویپ است تا بتوانند از این طریق با افراد بیشتری در تماس باشند.

8.   ادغام آسان با سایر نرم افزارهای درون سازمانی

ممکن است در کسب‌و‌کار خود از سرویس‌‌های مختلف دیگر نیز استفاده کنید. سیستم تلفنی ویپ با سیستم‌های تجاری دیگر ادغام شده است. در این صورت برای استفاده از سیستم های دیگر، نیازی به خرید جداگانه آن ندارید.

9.   مقیاس‌پذیری

مقایس پذیری یکی از بهترین عملکرد‌ها و مزایای مرکز تلفن ویپ است که کارایی آن را تقویت می‌کند. از سوی دیگر مقرون به صرفه است. سیستم ویپ به گونه‌ای است که دیگر نیازی به خرید تجهیزات و خطوط جدید ندارید و به راحتی می‌توانید در هر زمان سیستم‌تان را ارتقا دهید.

مقایس‌پذیری یکی از بهترین عملکرد‌ها و مزایای مرکز تلفن ویپ است که کارایی آن را تقویت می کند.

10.  انجام دورکاری

انجام فعالیت های دورکاری یکی از نیازهای امروز بسیاری از کسب و کارها است. از مزایای سیستم تلفن VoIP می توان به انتقال تماس تلفن‌های رومیزی به تلفن همراه، تبلت و غیره اشاره کرد. در این صورت می توانید به تماس‌های خود به صورت فوری پاسخ دهید و زمان کمتری را برای بررسی پست صوتی یا چت و مکاتبه صرف کنید.

11.  استفاده عالی از پهنای باند

با استفاده از مرکز تلفن ویپ می‌توان از پهنای باند وسیع‌تری استفاده کرد. همچنین، از سوی دیگر باعث فشرده سازی و حذف صداهای اضافه گفتاری را فراهم می کند.

ویژگی‌ها و مزیت‌های VoIP

  • کم کردن هزینه‌های ارتباطی
  • افزایش دسترسی‌های ارتباطی
  • پورتابل بودن یا قابلیت جابه‌جایی داشتن
  • مقیاس‌پذیری بالا
  • دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فرد برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ
  • کیفیت صدای شفاف‌تر
  • پشتیبانی و انجام دادن چندین کار


:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : tekravis

مزایای سیستم‌های تلفنی تحت شبکه چیست؟

با تغییر شیوه برقراری ارتباط مخاطب، این روز‌ها کسب‌وکارها مجبور هستند گزینه‌های جدید‌تری را انتخاب کنند. سیستم‌ تلفن VoIP دقیقاً تکمیل‌کننده همین ارتباط میان مشتری و کارفرما بوده که باعث می‌شود خرید تلفن‌های سانترال تحت شبکه را جایگزین مدل‌های قدیمی‌تر کنید. با استفاده از سیستم تلفنی ویپ می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • امکانات پیشرفته‌ای مانند صف تماس
  • برقراری ارتباط با سرویس مدیریت مشتری
  • کاهش هزینه مکالمه سازمان‌ها
  • رضایتمندی بیش‌تر مشتریان
  • بیش‌ترشدن فروش
  • تلفن گویای هوشمند
  • نظرسنجی به‌صورت تلفنی برای کسب رضایت بیش‌تر مشتریان

یکی از مهم‌ترین مزایای سیستم تلفن VOIP کمک می‌کند از مشتریان خود اطلاعات دقیقی به دست آورید. با کسب اطلاعات از مشتریان خود می‌توانید راحت‌تر خدمات خود را با جلب رضایت تعداد بیش‌تری از مشتریان به فروش برسانید و کسب‌وکار خود را از لحاظ فروش ارتقا دهید.

سیستم ویپ چیست؟

سیستم ویپ (Voip) به پروتکل صوتی از طریق اینترنت (Voice Over Internet Protocol) برمی‌گردد. عبارت دیگری که ممکن است برای ویپ استفاده شود تلفن آی پی (IP telephony) یا تحت شبکه است.

تلفن ویپ پروسه‌ای است که انتقال پیام صوتی و انواع دیگری از ارتباط را به وسیله‌ی اینترنت امکان پذیر می‌کند. به دلیل مزایای زیادی که خطوط ویپ دارند، بسیاری از کسب و کارها خواستار جایگزین آن با سیستم تلفن قدیمی خود هستند که به شبکه‌ی عمومی تلفن (PSTN) نیز مشهور است. یک سیستم تلفن ویپ سیگنال‌های صوتی را به اطلاعات دیجیتال در بسته‌های اطلاعاتی تبدیل می‌کند و آن‌ها را به وسیله‌ی روتر در اینترنت ارسال می‌کند.

تماس ویپ تماس اینترنتی است که از طریق اینترنت منتقل می‌شود. تماس ویپ می‌تواند همه‌ی امکاناتی که یک دستگاه سانترال تلفن گویا (PBX) اختصاصی با خطوط متعدد دارد مثل صندوق صوتی، انتقال تماس، انتظار مکالمه، کالر آیدی، کنفرانس صوتی و … داشته باشد. یکی از مزایای بزرگ سیستم تلفن ویپ این است که با دیگر نرم افزارهای مورد استفاده در کسب و کار مثل CRM ادغام می‌شود و شما یک منبع اطلاعاتی واحد از مشتریان خواهید داشت.

زمانی که از تکنولوژی خطوط ویپ استفاده می‌کنید نیازی به نگرانی در رابطه با کیفیت تماس نیست. تماس‌های خطوط ویپ وضوح زیادی دارند و در طول تماس‌ها پایدار هستند. علاوه بر این اتصال اینترنت قوی و پایدار، رایانه، روتر، سیپ فون، سرور ویپ و شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات ویپ در کیفیت تماس‌های ویپ نیز نقش دارند.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : tekravis

تجهیزات اکتیو شبکه؛ از تجهیزات روتر و سوییچ تا دوربین‌های مداربسته

معنی اکتیو چیست؟ در یک شرکت شبکه و به طور کلی علم شبکه به قطعات یا تجهیزاتی که با متصل شدن به برق، سیگنال ها را تقویت می‌کند و باعث فعال شدن جریان الکتریکی می‌شوند، تجهیزات اکتیو یا فعال گفته می‌‍شود. در ادامه چند نمونه از تجهیزات active شبکه را مشاهده می فرمایید.

  • انواع سوئیچ‌ها
  • انواع تجهیزات شبکه بی‌سیم
  • ADSL ها و مودم‌ها
  • انواع روترها
  • فایروال‌ها
  • انواع مختلف کارت شبکه
  • دوربین‌های مداربسته تحت شبکه
  • و …

 

‌تفاوت پسیو و اکتیو شبکه

در جوامع مدرن شبکه‌های ارتباطی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و تأثیر بسزایی در انتقال اطلاعات و تبادل‌نظر بین افراد و سازمان‌ها دارند. مسئله مهمی که در طراحی و استفاده از شبکه‌ها مطرح می‌شود، نحوه کنترل اطلاعات است که عمده ‌تفاوت پسیو و اکتیو شبکه در روشی است که برای کنترل اطلاعات به کار می‌گیرند. تجهیزات اکتیو شبکه و پسیو شبکه به تجهیزاتی اشاره دارند که در آن‌ها قابلیت پردازش و تصمیم‌گیری وجود دارد یا ندارد.

اکتیو شبکه، شبکه‌ای است که قابلیت پردازش و تصمیم‌گیری دارد. این شبکه می‌تواند بسته‌های داده را تحلیل و پردازش کند و درباره مسیریابی بسته‌ها و نحوه ارسال آن‌ها تصمیم بگیرد. تجهیزات اکتیو درواقع نقش فعالی در شبکه دارند و برای مدیریت و کنترل شبکه به کار گرفته می‌شوند.

پسیو شبکه، شبکه‌ای است که قابلیت پردازش و تصمیم‌گیری را ندارد. از تجهیزات پسیو شبکه فقط برای اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر استفاده می‌شود و آن‌ها هیچ نقشی در تصمیم‌گیری‌ها ندارند. به عبارتی تجهیزات پسیو شبکه به‌عنوان یک زیرساخت، فقط جابه‌جایی اطلاعات را از یک دستگاه به دستگاه دیگر را به عهده دارند و هیچ نقشی در تصمیم‌گیری درباره مسیریابی بسته‌ها ندارند. در پسیو شبکه کنترل اطلاعات توسط یک مرکز کنترل صورت می‌گیرد و آن مرکز درباره جابه‌جایی اطلاعات و تخصیص منابع تصمیم‌گیری می‌کند.

درنهایت تفاوت پسیو و اکتیو شبکه در نحوه کنترل اطلاعات و نقش تجهیزات شبکه در تصمیم‌گیری است. تجهیزات اکتیو شبکه می‌توانند اطلاعات را پردازش و تصمیم‌گیری کنند و نقش فعالی در شبکه دارند، درحالی‌که تجهیزات پسیو شبکه فقط برای اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر استفاده می‌شوند و هیچ نقش فعالی در تصمیم‌گیری‌ها ندارند.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : tekravis

سافت فون (soft phone) چیست؟

سافت فون نرم افزاری است که به کاربران امکان برقراری تماس تلفنی از طریق اینترنت با کامپیوتر یا تلفن هوشمند را می دهد. سافت فون قابل حمل و نصب روی گوشی های هوشمند و تبلت ها برای فریلنسرها، کسب و کارها، مخصوصا افرادی که کار اینترنتی در منزل انجام می دهند و افرادی که دورکاری می کنند، است.

معرفی انواع سافت فون ها

تلفن‌های نرم‌افزاری Softphone انواع مختلفی دارند که سه مدل Xlite  دانلود سافت فون X-Lite، Zoiper (دانلود سافت فون زویپر) و 3CX (دانلود سافت فون 3CX) از پرکاربردترین آن‌ها به شمار می‌آیند. در حقیقت Softphone نرم‌افزاری ارتباطی قابل نصب روی کامپیوتر، تبلت و موبایل است که به منظور برقراری تماس‌های تلفنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نرم‌افزار Softphone قابل استفاده برای استفاده از خدمات Voip از طریق اینترنت است. این نرم‌افزار کاملاً مشابه تلفن‌های سخت‌افزاری است و رایگان بوده و برای راه‌اندازی امکانات پایه، نیازی به صرف هزینه ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : tekravis

خط تلفن اینترنتی چیست؟

خط تلفن اینترنتی قابلیت ارائه خدماتی مشابه به خطوط تلفن ثابت را دارد. تفاوت خطوط تلفن اینترنتی و خط‌های تلفن ثابت در ساختار و چگونگی اجرای خدمات آن‌ها است. راه‌اندازی خط تلفن‌های اینترنتی نیاز به بستر شبکه جهانی دارد در مقابل از سیم‌کشی و سایر تجهیزات مخابراتی بی‌نیاز است.

خطوط تلفنی اینترنتی که به آن‌ها سیپ ترانک نیز گفته می‌شود، پروتکل است که به منظور انتقال صدا در بستر شبکه و فناوری VoIP کاربرد دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد ویپ به مقاله VOIP چیست مراجعه کنید. سیپ ترانک‌ها دو طرف دارند در یک طرف آن مرکز تلفن ویپ و در سمت دیگر سرویس‌دهنده سیپ ترانک قرار گرفته است. البته ممکن است که در طرف دوم سانترال ویپ یا گیت‌وی نیز حضور داشته باشد.

شرکت‌های ارائه‌دهنده مخابرات و خدمات خطوط تلفن اینترنتی از فناوری ویپ و پروتکل سیپ برای برقراری تماس بهره می‌گیرند. سیپ فون نیز از انواع تلفن اینترنتی است که جهت برقراری تماس‌ها در بستر اینترنت از فناوری ویپ بهره می‌برد. فناوری ویپ موفق به بالا بردن کیفیت تماس‌های ورودی و خروجی در سازمان‌ها و شرکت‌ها و بخش‌های همچون مراکز تماس شده است. لازم به ذکر است که خطوط تلفن اینترنتی را به غیر از سیپ ترانک با نام‌های سیپ لاین و ویپ لاین نیز می‌شناسند.

 

چرا باید خط تلفن اینترنتی بخریم؟

اگر کسب‌وکار کوچک و نوپایی دارید یا حتی اگر مجموعه شما گسترده است می‌توانید از تلفن اینترنتی استفاده کنید. فرقی نمی‌کند که کسب‌وکار شما چه شرایطی دارد، تنها اگر به دنبال ارتقا و پیشرفت مجموعه خود هستید، خرید خط تلفن اینترنتی بهترین گزینه برای ادامه فعالیت شماست تا با کمترین دغدغه بالاترین کیفیت را تجربه کنید.

تجربه ثابت کرده است هر کسب‌وکاری که بتواند خودش را زودتر با تکنولوژی وفق دهد به دلیل داشتن روحیه خلاق و آینده‌نگری از بقیه جلوتر است. اگر تصمیم به داشتن یک خط تلفن اینترنتی گرفته‌اید، می‌توانید روی مرکز تلفن ابری نواتل حساب کنید. نواتل یک سرویس مرکز تلفن ابری هوشمند با قابلیت‌های انحصاری است که می‌‌تواند خدماتی بیشتر از نیازمندی‌های شما در زمینه ارتباطات تلفنی ارائه کند.

برای خرید خط تلفن اینترنتی دیگر نیازی نیست به مرکز مخابراتی بروید و با طی کردن فرایند وقت‌گیر  سیم‌کشی خط تلفن ثابت داشته باشید. هر شخص حقیقی یا حقوقی در هر کجای ایران می‌تواند برای خرید و مالکیت این نوع خط تلفن اقدام کند.

نکته جالب این است که دیگر حضور شما در یک شهر یا استان ملاک نیست و مثلاً می‌توانید در بندرعباس باشید و یک خط تلفن ثابت تهران بخرید. با کلیک کردن روی عبارت ” ثبت سفارش” می‌توانید شماره خود را وارد کرده تا همکاران ما با شما تماس گرفته و سرویس تلفن ابری نواتل را به شما معرفی کنند. در صورت رضایت از سرویس می‌توانید با توجه به نوع و گستردگی کسب‌وکارتان آنها را تغییر دهید و شاهد بهترین بهره‌وری باشید.

 برای مطالعه بیشتر کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : tekravis

خدمات مرکز تماس (Call Center) چیست؟

مرکز تماس تیمی متشکل از متخصصان خدمات مشتری هستش که به تماس های تلفنی مشتریان در مورد خدمات یا محصولات شرکت جواب می‌دن و اونها رو راهنمایی می‌کنن.

خیلی از مراکز تماس روی رضایت مشتری تمرکز می‌کنن و پشتیبانی جامع رو ارائه می‌دن. بعضی از مراکز تماس هم ممکنه هدفشون افزایش تولید سرنخ، جذب مشتریان جدید یا ساده سازی پردازش سفارش و پرداخت باشه.

صرف نظر از این، مراکز تماس نقش مهمی در ایجاد یک تجربه عالی برای مشتری ایفا می‌کنن و بنابراین، اونها برای تقویت روابط همیشه باید سطح بالایی از خدمات رو ارائه بدن. این یعنی نمایندگان مرکز تماس باید در هنگام تعامل با مشتریان، آگاه، صبور و مفید باشن.

همچنین مهمه که به این نکته توجه داشته باشین که کال سنتر (Call Center) با کانتکت سنتر (Contact Center) متفاوت هستند. کانتکت سنتر ارتباطات مشتری رو در کانال های مختلف از جمله ایمیل، چت، برنامه های پیام رسان یا رسانه های اجتماعی مدیریت می‌کنه. در حالی که مرکز تماس فقط مدیریت تماس های تلفنی مشتریان رو برعهده دارد.

خدمات مرکز تماس شامل چه مواردی می‌شود؟

 برخی از رایج ترین کارهایی که توسط کارکنان مرکز تماس انجام می شود عبارتند از:

1) کارمندان مرکز تماس اغلب با مشتریان فعلی یا بالقوه تماس مستقیم می‌گیرند تا فروش شرکت شما را افزایش دهند.
2) ممکن است  با مشتریان فعلی نا‌راضی تماس بگیرند و به کسانی که با محصول یا خدمات شما مشکل دارند، خدماتی از جمله برنامه‌ریزی برای تعمیرات یا سفارش تعویض یا بازپرداخت را پیشنهاد دهند.
3) یک مرکز تماس می‌تواند پشتیبانی فنی را به مشتریان ارائه دهد، به مشتری آموزش دهد که چگونه یک عملیات را انجام دهد، یا آنها را از طریق عیب‌یابی برای شناسایی منبع مشکل و سپس اصلاح آن راهنمایی کند.
4) وقتی مشتریان نیاز به خدمات فوری دارند، شرکت‌ها می‌توانند از طریق خدمات مرکز تماس به تماس‌های اضطراری پاسخ دهند، سپس بازخوردهایی را برای کمک به تماس‌گیرنده انجام دهند.
5) کارمندان مرکز تماس ممکن است تحقیقات بازار انجام دهند، نظرسنجی هایی را برای یک جمعیت شناسی خاص انجام دهند یا نظرسنجی های گسترده ای را در همه گروه ها ترتیب دهند.
6) مراکز تماس ممکن است برای کمک به هماهنگی همکاران خارجی و بهبود کارایی برای مراودات بین‌المللی، اموری مانند برقراری و انتقال تماس با کارکنان از راه دور یا برقراری تماس ها و کنفرانس‌های تصویری را ارائه دهند.

https://ravistek.com/call-center-services/

 



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : tekravis

KPI مرکز تماس چیست؟

شاخص‌ های کلیدی عملکرد یا KPI در مرکز تماس، معیارهای مهم و اساسی هستند که برای اندازه‌ گیری و ارزیابی عملکرد این مراکز استفاده می شوند. این شاخص ها به مدیران این امکان را فراهم می کنند تا به طور دقیق، عملکرد مرکز تماس را نظارت کنند و در این زمینه بهبودهای لازم را اعمال نمایند.

مواردی که تحت نظر  KPIها قرار می گیرند، شامل زمان پاسخ‌گویی به تماس‌ ها، نرخ ترک تماس، کیفیت خدمات ارائه شده، میزان رضایت مشتری، و کارایی اپراتورها هستند. این شاخص ها به صورت مستمر نظارت می شوند و نتایج آن‌ ها برای اتخاذ تصمیمات استراتژیک و بهبود عملکرد مرکز تماس به کار می ‌روند. به کمک  KPIها، مدیران مراکز تماس می توانند عملکرد خود را بهینه ‌سازی نمایند و به تدریج به استانداردهای بهتر خدمات مشتریان دست پیدا کنند.

KPI مرکز تماس شامل شاخص‌های زیادی می‌شود که از ضبط تماس، مدیریت مرکز تماس، تماس‌های بی‌پاسخ، اپراتور، وضعیت اپراتور، تلفن گویا، سیستم هدایت تماس و سیستم پاسخگوی هوشمند به عنوان رایج‌ترین اصطلاحات این واحد ارتباطی و مرکز پاسخگو یاد کرد؛ تمام این ویژگی‌ و شاخص‌ها از طریق نرم افزار مرکز تماس مدیریت می‌شوند. مرکز تماس قابلیت‌های فراوانی دارد از جمله قابلیت‌های این واحد می‌توان به توزیع مناسب تماس‌ها در بین کارشناسان یا همان اپراتورها و قابلیت پاسخگویی سریع و سودآوری بیشتر و عدم از دست دادن تماس اشاره کرد.

 

https://ravistek.com/call-center-kpi/



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : tekravis

انواع مسیریابی در شبکه

در خدمات شبکه و شبکه‌های کامپیوتری، مسیریابی فرآیندی است که داده‌ها را از مبدأ به مقصد هدایت می‌کند. روش‌های مختلفی برای مسیریابی وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. انواع مسیریابی در شبکه شامل مسیریابی استاتیک، پیش‌فرض و داینامیک است که در ادامه توضیح داده می‌شوند.

مسیریابی استاتیک (Static Routing)

در این روش، مسیرهای ارتباطی به‌صورت دستی توسط مدیر شبکه در روترها تنظیم می‌شوند. مسیریابی استاتیک برای شبکه‌هایی با ساختار ساده و تغییرات کم مناسب است. این روش از نظر امنیتی نسبت به سایر روش‌ها ایمن‌تر است، زیرا هیچ اطلاعاتی از مسیرها بین روترهای مختلف تبادل نمی‌شود.

 

از آنجایی که مسیرها به‌صورت دستی تعریف شده‌اند، در صورت بروز تغییر در توپولوژی شبکه، نیاز به تنظیمات مجدد وجود دارد. با وجود این محدودیت، بسیاری از شبکه‌های کوچک و پایدار از این روش استفاده می‌کنند.

مسیریابی پیش‌فرض (Default Routing)

مسیریابی پیش‌فرض زمانی به کار می‌رود که هیچ مسیر مشخصی برای یک مقصد خاص در جدول مسیریابی وجود نداشته باشد. در این روش، روتر همه بسته‌های ناشناخته را به یک مسیر از پیش تعیین‌شده ارسال می‌کند. این نوع مسیریابی معمولاً در شبکه‌هایی استفاده می‌شود که به یک شبکه بزرگ‌تر متصل هستند.

 

یکی از کاربردهای مهم آن، مسیریابی ترافیک اینترنت از یک سازمان به یک دروازه خروجی (Gateway) است. این روش باعث کاهش حجم اطلاعات ذخیره‌شده در جدول مسیریابی روترها می‌شود؛ اما در عین حال، در صورت ارسال بسته به مقصد نامعتبر، امکان هدر رفت داده‌ها وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردين 1399 | نظرات ()