نوشته شده توسط : tekravis

اهمیت پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه یکی از عوامل بسیار مهم در مدیریت و عملکرد بهینه یک سیستم شبکه است و اهمیت بسیار بالایی دارد. در ادامه اهمیت‌ پشتیبانی شبکه را بررسی می‌کنیم:

عملیات کسب و کار:

شبکه‌های کامپیوتری به عنوان رگه اصلی ارتباطات و انتقال اطلاعات در بسیاری از سازمان‌ها عمل می‌کنند. اگر یک شبکه تعطیل شود یا با مشکلات عملکردی مواجه شود، عملیات کسب‌وکار به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. پشتیبانی شبکه این اطمینان را به مدیران و کارکنان می‌دهد که شبکه به درستی عمل کرده و عملیات روزانه به صورت صحیح انجام می‌شود.

امنیت:

پشتیبانی شبکه نقش مهمی در افزایش امنیت شبکه دارد. تشخیص و پیشگیری از حملات سایبری، مانیتورینگ ترافیک شبکه برای شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌پذیری‌ها، به‌روزرسانی‌های امنیتی، و اجرای سیاست‌ها و استانداردهای امنیتی از جمله وظایف اصلی پشتیبانی شبکه در این زمینه هستند.

بهینه‌سازی عملکرد:

پشتیبانی شبکه مسئولیت بهینه‌سازی عملکرد شبکه و حل مشکلات عملکردی آن را دارد. با مانیتورینگ ترافیک، اندازه‌گیری عملکرد، افزایش پهنای باند، و رفع اختلالات، عملکرد پشتیبانی شبکه به شکل بهتری انجام می‌شود.

مدیریت منابع:

پشتیبانی شبکه به مدیران شبکه امکان مدیریت منابع بهینه را می‌دهد. این به معنای بهره‌گیری بهتر از تجهیزات و تکنولوژی‌های موجود، کاهش هزینه‌ها، و برنامه‌ریزی مناسب برای افزودن یا تغییر تجهیزات است.

پشتیبانی کاربران:

پشتیبانی شبکه برای کاربران سیستم، به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت به مشکلات و سوالات آنها پاسخ دهید و عملکرد کاربران را بهبود بخشید. به طور خلاصه، پشتیبانی شبکه اهمیت بسیار زیادی در حفظ و بهبود عملکرد شبکه و تضمین ادامه‌ فعالیت‌های کسب‌وکار دارد. بدون پشتیبانی مناسب شبکه، سازمان‌ها با مشکلات جدی در امنیت و کارایی روبرو شده و ادامه‌ فعالیت‌هایشان با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

اهمیت پشتیبانی شبکه

شبکه سازی در شرکت یکی از بهترین اقدامات برای پیشرفت و موفقیت شغلی است. یک شبکه خوب می‌تواند منجر به شغلی با امکانات پیشرفته و فرصت‌هایی برای پیشرفت شخصی شود. اگر امیدوارید شغل‌تان رشد پیدا کند و شانس موفقیت حرفه‌ای خود را افزایش دهید، باید اهمیت کار با یک شرکت پشتیبانی و شبکه سازی در تجارت را درک کنید.

 


:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : tekravis

مفهوم تفاوت سوئیچ مدیریتی و غیر مدیریتی

سوئیچ‌های شبکه دستگاه‌هایی هستند که برای اتصال دستگاه‌های مختلف در یک شبکه محلی (LAN) استفاده می‌شوند. سوئیچ‌ها بسته به اینکه قابلیت مدیریت داشته باشند یا خیر، به دو دسته مدیریتی و غیرمدیریتی تقسیم می‌شوند. در ادامه به توضیح و بررسی تفاوت‌های بین سوئیچ‌های مدیریتی و غیرمدیریتی در شبکه‌های انتقال داده می‌پردازیم. سوئیچ های شبکه را می‌توان یکی از اجزای خدمات شبکه نامید. خدمات شبکه به معنای فرایندی از تجهیزات جهت نقل و انتقالات داده‌ها برای کسب‌وکارها به شمار می‌رود.

مزایای سوئیچ های مدیریتی و غیر مدیریتی

سوئیچ های غیر مدیریتی به شما کمک میکنند تا شما کنترل بهتری بر روی ترافیک عبوری در شبکه LAN داشته باشید و انتخاب ها و کنترل حرفه ای تری بر آن داشته باشید. این نوع سوئیچ ها تمامی مشخصات و قابلیت های Unmanaged Switches را دارا میباشند و علاوه بر آن توانایی تنظیم کردن ،مدیریت کردن و مانیتور کردن را نیز دارا میباشد.

پس این قابلیت ها به شما کمک میکند تا کنترل خیلی بیشتر و وسیعتر بر روی ترافیک عبوری دادها در شبکه تان داشته باشید.


اما شما نمی توانید Unmanaged switches را تنظیم کنید،در واقع آنها نمی‌توانند از هیچ کدام از پنل های مدیریتی پشتیبانی کنند و شما هیچ کنترلی بر روی داده ها در شبکه نخواهید داشت.

لازم به ذکر است اگر شما در شبکه محلی خودتان هیچ نرم افزار پیشرفته ای ندارید و یا هیچ احتیاجی به کنترل داده های عبوری ندارید ، Unmanaged switches با قیمت پایین تر و راحت بودن کار با آنها گزینه میتوانند گزینه خوبی باشند.

اما سوئیچ های مدیریتی دارای چندین مزیت کاملا کاربردی و خوب هستند،آنها می توانند از پروتکل های مثل SNMP(Simple Network Management Protocol ) برای مانیتور کردن تجهیزات داخل شبکه استفاده کنند، همچنین این پروتکل میتونه به تبادل تغییرات در شبکه کمک کنه.

در واقع با گزارش‌هایی که با استفاده از این پروتکل به دست میاد قابلیت بررسی وضعیت و آگاه شدن از سالم بودن تجهیزات فعال در شبکه برای شما وجود دارد.

مهندسین و مدیران شبکه می‌توانند با استفاده از پروتکل SNMP از یک مکان خارج از شبکه مانیتور و بررسی کنند وبا تشخیص هرگونه اشکال به درست کردن آن اقدام کنند،بدون نیاز به بررسی فیزیکی از سوییچ ها و دیگر تجهیزات داخل شبکه.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : tekravis

پهنای باند چیست؟

قبل از اینکه به میزان پهنای باند مورد نیاز voip بپردازیم، بهتر است با معنای پهنای باند آشنا شویم. معنای پهنای باند، ظرفیت اینترنتی درنظر گرفته شده است.  به اندازه تعیین شده یک فرکانس برای منتقل کردن اطلاعات از قبیل صدا، تصاویر و ویدئوها با اینترنت را پهنای باند می‌گویند که واحد آن هرتز یا مگاهرتز مشخص شده است.

برای اینکه خطوط اینترنتی سیستم ویپ در کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید، باید میزان پهنای باند را مورد شناسایی قرار دهید. اما چگونه می‌توان میزان پهنای باند مورد نیاز voip را تشخیص داد؟ این مورد به تعداد تماس‌‌های همزمان شما در شرکتتان بستگی دارد. پهنای باند دارای دو سرعت آپلود و دانلود اطلاعات است. به‌این شکل که اگر تمایل دارید تا کیفیت تماس‌های شما افزایش پیدا کند، می‌بایست سرعت آپلود اطلاعات بالا باشد و چنانچه سرعت آپلود شما کاهش پیدا کند، موجب قطع شدن تماس‌ها خواهد شد.

محاسبه پهنای باند یا همان Bandwidth

پهنای باند بر اساس هرتز (Hz) یا مگاهرتز (MHz) محاسبه می شود چون هرتز بر اساس میلیون است. یک MHz برابر است تا یک میلیون Hz.

سرعت اینترنت (Bit Rate) بر اساس بر اساس کیلوبیت بر ثانیه Kilobits Per Second (Kbps) محاسبه می شود. این نرخ مشخص می کند که چند بیت در واحد ثانیه از درگاه اینترنت منتقل شده است.

به طور معمول سرعت اینترنت بر اساس Kbps یا Mbps تعیین می شود. سرعت اینترنت را معمولا سرویس دهندگان بر اساس این دو واحد تبلیغ می کنند. یک Mbps یک هزار Kbps است.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : tekravis

تفکیک خطوط ورودی و خروجی در Gateway گرنداستریم از طریق DID

1.تفکیک خطوط ورودی

برای تفکیک خطوط ورودی و انتقال هر خط به یک Destination خاص باید تنظیمات زیر را اعمال کنید.

در سربرگ Settings وارد منوی Channels Settings شوید و در قسمت Calling to VoIP برای هر لاین یک User ID مجزا (که در واقع همان DID خطوط است) تعریف کنید. در الستیکس هم باید برای هر خط یک Inbound جداگانه تعریف کنید و User ID هر خط را در قسمت DID Number تعریف کنید. 

2. تفکیک خطوط خروجی:

اگر میخواهید Extensionهای شما از خط مورد نظر شما جهت تماس با بیرون استفاده کنند و اصطلاحا خطوط خروجی را تفکیک کنید طبق مراحل زیر عمل کنید.

در سربرگ Accounts وارد منوی User Account شوید و برای هر یک از کانال‌های FXO یک ID و پسورد تعریف نمایید.

در منوی FXO Line قسمت در Dialing گزینه Use SIP Account Scheduling را روی Yes قرار دهید.

 

جلوتر از این یوزر و پسورد جهت ایجاد Trunkهای مجزا به هر یک از کانال‌های FXO استفاده خواهیم کرد.

وارد تنظیمات Elastix شوید و مانند نمونه زیر Trunk خود را ایجاد نمایید.

host=172.20.20.245
fromuser=1000
secret=1000
type=friend
qualify=yes
dtmfmode=rfc2833
context=from-trunk
disallow=all
allow=alaw,ulaw
port=5060
insecure=very

برای تفکیک سایر خطوط FXO هم دقیقا مانند نمونه بالا ترانک جدید ایجاد کنید.

در تنظیمات OutBound نیز Extension های مجاز جهت استفاده از این ترانک را مشخص نمایید.

مانند نمونه زیر که کلیه داخلی‌های رنج 100 تا 199 مجاز به استفاده از لاین FXO 1 می‌باشند.

برای تفکیک تماس های ورودی هر پورت به سمت مقصدی خاص باید از DID استفاده نمود . به این ترتیب که پس ازورود به تنظیمات گرنداستریم به منوی Settings >> Channels Settings >> Calling to VoIP >> User ID وارد شوید و مانند شکل زیر می توانید هر پورت را تفکیک نمایید .

 

 


:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : tekravis

راه اندازی Samba Server با استفاده از Webmin

در Webmin در منوی Un-Used Modules گزینه Samba Windows File Sharing را نصب می‌کنیم. بعد از نصب در منوی Servers  گزینه‌های Samba Windows File Sharing و Samba Assassin Mail Filter اضافه می‌شود.

بعد از آن باید یک نام کاربري و کلمه عبور برای دسترسی به پوشه به اشتراك گذاشته شده ایجاد کرد. از منوی System در قسمت Users And Group ایجاد می‌کنیم.

مثال:

User: samba1

Password: 123456

سپس در قسمت Servers—Samba Windows File Sharing  با گزینه Create a new file share یک پوشه ایجاد می‌کنیم که نام و مسیر مورد نظر را حتما باید وارد کنیم بعد در همین قسمت، پایین صفحه گزینه Convert Users را زده و نام یوزری را که قبلا ایجاد کردیم Samba1 را انتخاب و Convert Users را می‌زنیم و بعد از اضافه شدن نام یوزر جدیدی که ایجاد کردیم در پایین همین صفحه گزینه Start Samba Servers را می‌زنیم.

بعد از آن فولدر Share ایجاد شده را انتخاب می‌کنیم و در پنجره باز شده گزینه Security And Access Control را زده، در قسمت Valid User نام یوزری که قبلا ایجاد کردیم را انتخاب و تنظیمات را Save می‌کنیم.

بعد از انجام تمامی مراحل، در ویندوز قسمت Run آدرس Share سرور لینوکسی (به عنوان مثال 192.168.1.10\\) را زده و با نام کاربري و کلمه عبور یوزری که ایجاد کردیم وارد می‌شویم تا بتوان به محتویات پوشه به اشتراك گذاشته شده دسترسی پیدا کرد.

*اگر با زدن آی پی سرور، مسیر Share سرور باز نشد، در مسیر Servers—Samba Windows File Sharing در قسمت Samba User روی یوزر کلیک کرده و مجدد کلمه عبور جدید می‌دهیم و بعد از دادن کلمه عبور به یوزر، آدرس پوشه Share را نیز در ویندوز تغییر می‌دهیم.

آموزش نصب Webmin روی Debian

تعریف یک توزیع گنو/لینوکس بر مبنای دبیان را معمولا به شکل linux distribution developed by Canonical می‌بینیم. دبیان توزیع بسیار معروفی از سیستم عامل لینوکس بوده و به همین دلیل برنامه‌های مختلفی تا به حال برای آن ساخته شده است. سیستم مدیریتی Webmin بسیار کارآمد است و کمتر کسی آن را نادیده می‌گیرد. در زیر مراحل نصب Webmin روی دبیان به ترتیب آورده شده است.

1. در ابتدا باید به سیستم وارد شوید. این کار را با اکانتی انجام دهید که اختیارات sudo برای آن تنظیم شده باشد.

2. لیست پکیج‌ها را با استفاده از دستور زیر آپدیت کنید تا بتوان از آخرین نسخه آن‌ها بهره برد.

sudo apt update

3. با استفاده از کد دستوری زیر موارد مرتبط و وابسته‌ای که ضروری هستند را نصب کنید.

sudo apt install gnupg2 ca-certificates apt-transport-https

4. حال باید مخزن Webmin را با کمک دستورات زیر به سیستم اضافه کرد.

echo "deb https://download.webmin.com/download/repository sarge contrib" | sudo tee /etc/apt/sources.list.d/webmin.list

wget -q -O- http://www.webmin.com/jcameron-key.asc | sudo apt-key add -

5. به عنوان یک عمل احتیاطی دوباره لیست پکیج‌ها را با کد زیر آپدیت کنید. این نکته در این مرحله بسیار مهم است.

sudo apt update

6. زمان آن رسیده است تا Webmin را با کمک کد زیر نصب کنید.

sudo apt install webmin

7. باید از طریق یک مرورگر به آدر اینترنتی زیر بروید:

https://your_server_ip:10000/

با این کار به رابط Webmin دسترسی پیدا خواهید کرد. البته در نظر داشته باشید که در این مسیر ممکن است که لازم باشد در صورت دیدن یک پیغام خطای امنیتی، دسترسی گواهی SSL را برای سیستم صادر کنید.

8. در نهایت می‌توانید با استفاده از نام کاربری و پسورد خود به Webmin وارد شوید.

پروسه نصب Webmin روی Debian کار سختی نیست و می‌توانید با طی کردن همین چند مرحله کوتاه آن را نهایی کنید اما در عوض مزیت‌هایی که از کار کردن با آن بدست می‌اورید با صرف چند دقیقه زمان برای نصبش قابل مقایسه نخواهد بود.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید

 



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : tekravis

راه اندازی GSM Gateway OpenVox

برای ورود به صفحه پورتال تحت وب جی اس ام گیت‌وی‌های OpenVox کافیست کابل شبکه را به پورت Eth1 یا Eth2 متصل کرد، دستگاه به طور پیش فرض دارای 2 آی پی 172.16.99.1 و 192.168.99.1 می‌باشد که می‌توان از طریق آن‌ها به صفحه تنظیمات گیت‌وی دست یافت.

بعد در صفحه تنظیمات در سربرگ NETWORK در قسمت LAN Setting می‌توان نوع آی پی را به Static یا DHCP تغییر داده در صورت انتخاب نوع Static باید یک آی پی مشخص شده در رنج شبکه داخلی برای دستگاه وارد کرد.

اگر از گیت وی 4 پورت استفاده می‌کنید و قصد دارید با اضافه کردن یک ماژول 4 پورت دیگر به آن، تعداد پورت‌ها را به ارتقا دهید باید بعد از اضافه کردن ماژول جدید در سربرگ Status در قسمت Cluster گزینه Automatic Cluster را بزنید تا ماژول جدید به راحتی شناسایی شود.

مرحله اول :  برقراری sip trunk  بین سرور الستیکس و گیتوی openvox

ابتدا تنظیمات sip  ترانک را در گیت وی انجام می دهیم.

در نظر داشته باشید آدرس گیتوی را ما برابر  ip gateway : 172.16.21.22 گذاشته ایم

در این قسمت از آموزش نحوه کانفیگ sip trunk در الستیکس elastix  را مشاهده می کنید

در نظر داشته باشید ip سرور الستیکس 172.16.21.20 می باشد.

در این عکس تنظیمات هر دو قسمت کنار هم گذاشته شده است که بتوانید در یک تصویر هر دو تنظیمات را مشاهده کنید

مرحله دوم : ساختن یگ گروه متشکل از پورت های fxo  که خطوط تلفن به آنها وصل شده است

شما می توانید تمام خطوط یا تعدادی از آنها را عضو گروه کنید.

ما در این قسمت اسم گروه را All گذاشته ایم.

شما می توانید استراتژی استفاده از این خطوط را در منوی policy  تعیین کنید.

در اینجا گزینه Roundrobin  را انتخاب کرده ایم و این بدان معناست خطوط تلفن بصورت تصادفی انتخاب می شود.

مرحله سوم : تنظیم تماس های خروجی در گیت وی openvox

همانطورکه مشاهده می کنید از همان گروهی ( All ) و ترانکی که در قسمت قبلی ساختیم اینجا استفاده می کنیم.

مرحله چهارم : تنظیم تماس های ورودی در گیتوی openvox

باز هم با استفاده از ترانک 1001 و گروه All

در نهایت تنظیمات باید به این شکل باشد :

مرحله پنجم : تنظیم تماس های ورودی در سرور الستیکس elastix

شما می توانید تماس های ورودی را به هر کجایی که می خواهید هدایت کنید.

در پایین همین منو در الستیکس که در عکس نیامده است گزینه ای بنام  Set Destination است. در این قسمت شما می توانید تماس های ورودی را به داخلی مورد یا پیام گویا یا همان IVR که از قبل  ضبط کرده اید، هدایت کنید.

مرحله ششم : تنظیم تماس های خروجی در الستیکس elastix

گزینه Outboand Routes  از منو PBX قابل دسترسی می باشد.

همانطور که مشاهده می کنید نام روت را Any  گذاشته ایم. شما می توانید هر اسمی به دلخواه بگذارید.

در مرحله 4 این عکس همان sip trunk را انتخاب می کنیم که در قسمت های قبلی ساخته بودیم.

خوب دیگه تمام کارها انجام شده است.در این آموزش سعی شده است مراحل بطور ساده توضیح داده شود.

شرکت رایمند ارتباطات به عنوان نماینده محصولات openvox  در ایران سعی دارد تا در آینده آموزش های کامل تری از محصولاتش را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

اگر عکس ها کیفیت مطلوبی ندارند شما می توانید فایل PDF آموزش کانفیگ گیت وی اپن وکس را با کیفیت عالی از لینک زیر دانلود کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : tekravis

بازاریابی تلفنی چیست؟

در تعریفی ساده، یک روش بازاریابی که توسط شرکت‌ها برای تماس با مشتریان بالقوه و صحبت با آنها در مورد محصولات و خدماتشان استفاده می‌شود. به طور سنتی، این کار از طریق تلفن انجام می‌شود، اما امروزه شرکت‌ها از ویدئو کنفرانس نیز به خصوص در مراحل جلوتر استفاده می‌کنند، ولی همچنان نوع رایج‌تر تله مارکتینگ از طریق تماس تلفنی انجام می‌شود.

معروف‌ترین مثال بازاریابی تلفنی تماس سرد یا Cold Call است که در آن یک شرکت برای اولین‌بار با یک فرد به قصد فروش محصولات یا خدمات خود تماس می‌گیرد. با‌این‌حال، این روش Marketing کاربردهای دیگری نیز از جمله ایجاد سرنخ، تأیید حضور در رویدادها، پیگیری پس از فروش یا ارزیابی رضایت مشتری نیز دارد.

تاریخچه فروش تلفنی و بازاریابی به وسیله‌‌ی تلفن

به نظر می‌رسد که بازاریابی تلفنی بیش از صد سال قدمت داشته باشد.

در سال ۱۹۰۳ یک شرکت آمریکایی در نیویورک به نام Multi-Mailing نخستین فهرست تلفن‌ها را منتشر کرده و همین فهرست، اولین‌ نمونه‌ی جدی لیست سرنخ‌ها برای فروش با استفاده از تلفن بوده است.

شرکتهای خدمات مالی و عرضه‌کنندگان فولاد، از جمله نخستین کسانی بوده‌اند که به سراغ تله مارکتینگ آمدند و از آن، برای تماس با مشتریان فعلی و یافتن مشتریان بالقوه استفاده کردند.

در آمریکا در سال ۱۹۸۱ برای اولین بار، بودجه مربوط به بازاریابی تلفنی از بودجه ارسال نامه های تبلیغاتی بیشتر شد و شاید برایتان جالب باشد که فقط در سال ۱۹۸۷، بیش از ۴۱ میلیارد دلار در آمریکا برای تله مارکتینگ هزینه شده است



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : tekravis

خدمات اکتیو شبکه

خدمات اکتیو شبکه در یک شرکت خدمات شبکه به مجموعه‌ای از خدمات متخصصانه  و نرم‌افزاری اشاره دارد که به منظور بهینه‌سازی و مدیریت شبکه‌های کامپیوتری و اطمینان از عملکرد بهتر و امنیت بالاتر شبکه‌ها ارائه می‌شود. این خدمات شامل موارد زیر در جدول می‌شوند:

VOIP

خدمات VOIP یا Voice over Internet Protocol در واقع یک فناوری است که امکان برقراری تماس صوتی (صدا) از طریق اینترنت را فراهم می‌کند. با استفاده از این خدمت، کسب و کارها می‌توانند تماس‌های خود را به صورت آنلاین و با هزینه کمتری برقرار کنند. به علاوه، این خدمت امکاناتی مانند انتقال تماس، پیام‌رسانی صوتی، مکالمات چند نفره و … را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

Active Directory

خدمت Active Directory یکی از خدمات شبکه است که در سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت قرار دارد و برای مدیریت و کنترل دسترسی کاربران و دستگاه‌ها به منابع شبکه استفاده می‌شود. با استفاده از Active Directory، مدیران شبکه می‌توانند کاربران را به گروه‌های مختلف تقسیم کنند و برای هر گروه دسترسی‌های مختلفی را تعیین کنند. همچنین، این خدمت در راویستک امکاناتی مانند تعیین میزان دسترسی به فایل‌ها و پوشه‌ها، تنظیمات امنیتی، پشتیبانی از پروتکل LDAP و … را نیز در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

Mail Server

خدمت Mail Server یکی از خدمات شبکه است که برای ارسال و دریافت ایمیل‌ها در سیستم‌عامل‌های شبکه استفاده می‌شود. با استفاده از Mail Server، کاربران شبکه می‌توانند به صورت داخلی و خارجی ایمیل‌های خود را ارسال و دریافت کنند. این خدمت قابلیت‌هایی مانند تنظیمات امنیتی، تعریف قوانین و محدودیت‌ها برای ارسال و دریافت ایمیل‌ها، مدیریت لیست‌های پستی، پشتیبانی از پروتکل‌های POP3، IMAP و SMTP و… را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Monitoring

خدمت Monitoring یکی از خدمات شبکه است که برای نظارت و مانیتورینگ شبکه‌ها و سرورها استفاده می‌شود. با استفاده از این خدمت، مدیران شبکه قادر خواهند بود تا به صورت پیشگیرانه از هرگونه مشکل و خطا در سیستم‌های شبکه‌ای خود آگاه شوند و به رفع آن‌ها بپردازند. این خدمت از طریق نصب نرم‌افزارهای مانیتورینگ و نظارت بر سیستم‌ها، جمع‌آوری و تحلیل داده‌های مختلف از جمله پهنای باند، ترافیک، فضای دیسک و… انجام می‌شود. با استفاده از این داده‌ها، مدیران شبکه می‌توانند به طور دقیق و به موقع مشکلات را تشخیص داده و آن‌ها را برطرف کنند.

DHCP

DHCP یا Dynamic Host Configuration Protocol یکی از خدمات شبکه است که برای تخصیص آدرس IP به دستگاه‌های متصل به شبکه و همچنین تنظیمات شبکه دیگر مانند DNS و Gateway استفاده می‌شود. با استفاده از این خدمت، دستگاه‌های جدید به صورت خودکار و بدون نیاز به تنظیمات دستی، آدرس IP و تنظیمات شبکه مورد نیاز خود را از سرور DHCP دریافت می‌کنند. این خدمت به مدیران شبکه کمک می‌کند تا به راحتی و با کنترل بهتر، مدیریت آدرس‌دهی و تنظیمات شبکه را انجام دهند.

BacKerio Control

BacKerio Control یکی از نرم‌افزارهای فایروال و مدیریت شبکه است که توسط شرکت Kerio Technologies توسعه داده شده است. این نرم‌افزار قابلیت مدیریت ترافیک شبکه، کنترل دسترسی به سایت‌ها، فیلترینگ محتوا، مدیریت VPN و دسترسی امن به سرورها را فراهم می‌کند. همچنین، BacKerio Control قابلیت اجرای خدمات DHCP و DNS را نیز دارد که به مدیران شبکه کمک می‌کند تا به راحتی و با کنترل بهتر، مدیریت آدرس‌دهی و تنظیمات شبکه را انجام دهند.

kup Server

Kup Server یکی از خدمات شبکه است که به منظور مدیریت و پشتیبانی از دستگاه‌های موجود در شبکه، ایجاد شده است. با استفاده از این خدمت، مدیران شبکه می‌توانند به راحتی دستگاه‌های مختلف را پیدا کرده و تنظیمات مورد نیاز را برای آن‌ها اعمال کنند. همچنین، kup Server قابلیت پشتیبانی از تعداد زیادی دستگاه را دارد و به صورت خودکار، تنظیمات و بروزرسانی‌های لازم را برای آن‌ها انجام می‌دهد. این خدمت به مدیران شبکه کمک می‌کند تا به صورت مؤثرتر و با کاهش زمان و هزینه، مدیریت دستگاه‌های شبکه را انجام دهند.

File Server

خدمت File Server در شبکه یک سرور است که فایل‌ها و داده‌های مختلف را برای دسترسی توسط کلاینت‌های شبکه ارائه می‌دهد. این نوع سرور به عنوان مرکز ذخیره‌سازی فایل‌ها و اطلاعات در یک شبکه عمل می‌کند. وظیفه اصلی یک File Server این است که امکان به اشتراک گذاری فایل‌ها و دسترسی به آنها را برای کاربران مختلف در شبکه فراهم کند.

Auditing

خدمت Auditing در خدمات شبکه به معنای بررسی و ارزیابی عملکرد و امنیت شبکه‌ها و سیستم‌های مرتبط است. این فرآیند شامل مرور و تجزیه و تحلیل فعالیت‌های شبکه، نظارت بر ترافیک داده، بررسی تنظیمات امنیتی، شناسایی و جلوگیری از تهدیدها و ضعف‌های امنیتی، و ارائه گزارشات مرتبط با عملکرد و امنیت شبکه به مدیران و مسئولان شبکه است. در کل، خدمت Auditing در خدمات شبکه به منظور افزایش امنیت و کارایی شبکه، کاهش خطرات امنیتی، و اطمینان از پیروی از استانداردهای امنیتی مورد نیاز انجام می‌شود. این فرآیند به عنوان یک جزء مهم از مدیریت امنیت شبکه و مانیتورینگ عملکرد شبکه اجرا می‌شود.

ضرورت استفاده از انواع خدمات شبکه

اصطلاح خدمات شبکه برای توصیف طیف گسترده ای از نرم افزارها و ابزارهای اتصال استفاده می شود که توسط یک گروه مرکزی اداره می شود و در رایانه های شبکه توزیع می شود. هنگامی که چندین رایانه به یکدیگر یا یک سرور مرکزی متصل هستند، یک محیط رایانه شبکه ای شکل می گیرد. رایانه ها از یک مکان اصلی می توانند به پرونده ها و برنامه های مشترک دسترسی پیدا کنند. مزایای مختلفی برای استفاده از شبکه  وجود دارد، از افزایش کیفیت کار گرفته تا مدیریت بهتر مسائل و نیازها.

هچنین به دلیل گستردگی ارتباطات، استفاده از انواع خدمات شبکه در هر مجموعه دسترسی راحت را برای افراد فراهم می کند. این نکته به معنای صرفه جویی در زمان و بهره وری بیشتر نیروی کار است.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : tekravis

گیت وی های سری Vega شرکت سنگوما

یکی از شناخته شده ترین گیت وی‌ها از لحاظ کیفیت و قابلیت‌ها در حوزه VoIP، گیت وی‌های سری Vega شرکت سنگوما (Sangoma) هستند. یکی از مهم ترین قابلیت‌های این محصول، سازگاری کامل آن با شبکه مخابرات ایران و همچنین امکان تنظیم (tune) کردن پارامترهای خطوط می‌باشد؛ چرا که که در بسیاری از مناطق مخابراتی از سوئیچ‌ها با برندهای گوناگون استفاده شده و لازم است تا برخی پارامترها را بتوان به دلخواه تغییر داد. همانطور که اشاره شد، این محصول قابلیت‌های زیادی دارد و به همین دلیل ممکن است برای اولین مرتبه، پروسه تنظیم دستگاه به زمان بیشتری نیاز داشته باشد، لذا در این مقاله قصد داریم به بررسی تنظیمات مهم و سوالات فنی رایج در خصوص این محصول بپردازیم.

قابلیت های پیشرفته گیت وی ویپ سنگوما سری Vega50-4FXO

ماندگاری محلی، این ویژگی در گیت وی ویپ سنگوما سری Vega50-4FXO باعث می شود تا خدمات رسانی دستگاه حتی در هنگام قطع و یا ایجاد اختلال در اتصالات WAN/SIP همچنان برقرار باشد.

خدمات رسانی گیت وی 4 پورت Vega50-4FXO از طریق پروکسی مستقل، تجهیزات با دوام IP، تماس های IP، تماس های سیستم SIP به SIP و تلفن های اضطراری انجام می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : tekravis

دفتر کار مجازی چیست؟

طبق تعریف Messenger and Gschwind (2016) اصطلاح دفتر مجازی به فضای اداری اشاره دارد که کارکنان می توانند از طریق ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای کار از راه دور به آن دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند.

مزایای استفاده از دفتر کار مجازی

همانطور که گفتیم، دفتر کار مجازی مزایای زیادی برای شرکت‌ها به خصوص استارتاپ‌ها دارد و روز به روز به محبوبیت آن افزوده می‌شود. در ادامه تعدادی از مزایای این سرویس را معرفی می‌کنیم:

  • اعتباربخشی به کسب و کار

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این سرویس، اعتباردهی به شرکت‌های کوچک است. این سرویس نام شرکت شما را در لیست شرکت‌های معتبر قرار می‌دهد و آدرسی را به عنوان مکان شرکت شما ثبت می‌کند. به این وسیله افراد به کسب و کار شما اعتماد بیشتری خواهند داشت و آدرس واقعی شما نمایش داده نمی‌شود.

همچنین با استفاده از سرویس تلفن ثابت ابری (cloud) ارائه شده در دفتر کار مجازی، هیچ تماسی را از دست نخواهید داد. با ضبط و ذخیره تماس‌ها توسط این سرویس و همچنین قابلیت استفاده از منشی مجازی، پاسخگویی شما به مشتریان با دقت و نظارت انجام می‌شود و اعتماد کاربران به کسب و کار شما افزایش می‌یابد.

  • کاهش هزینه‌ها

همانطور که می‌دانید، راه‌اندازی یک شرکت امری بسیار دشوار و پرهزینه است. هزینه‌هایی مانند اجاره ملک، خرید تجهیزات، استخدام نیرو، بیمه، مزایا و سایر موارد از نیازهای اولیه برای راه‌اندازی یک شرکت کوچک است. با استفاده از سرویس دفتر کار مجازی و به‌کارگیری نیروهای فریلنس، این هزینه‌ها حذف می‌شود و تنها لازم است مبلغی را برای اشتراک سرویس دفتر کار مجازی پرداخت کنید.

هزینه‌های دیگری مانند هزینه بنزین، کرایه تاکسی و وسایل نقلیه عمومی، غذا و سایر نیازها نیز به طور چشمگیری برای کارمندان کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر،‌ به‌کارگیری سرویس دفتر کار مجازی هم برای صاحب‌کار و هم برای کارمند مقرون به صرفه است.

  • افزایش تعداد افراد مشغول به کار

وقتی به محیط فیزیکی نیازی نباشد و هر فردی قادر باشد از هر جایی وظایف خود را انجام دهد، دیگر مشکل کمبود جا و امکانات مطرح نیست. در نتیجه آن شرکت می‌تواند افراد دیگری را استخدام کند تا به طور دورکاری در هر جایی که هستند با آن‌ها همکاری کنند.

این مورد مزیتی برای صاحب کسب و کار و همچنین کارمندان به حساب می‌آید. شرکت می‌تواند با به کارگیری کارمندان بیشتر، بازدهی بهتری کسب کند و از طرف دیگر افراد بیشتری استخدام می‌شوند و به نوعی اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

  • مدیریت کامل تماس‌ها و ارتباط بهتر با مشتریان

سرویس دفتر کار مجازی یک تلفن ثابت سازمانی ابری به هر شرکتی اختصاص می‌دهد که قابل انتقال بوده و می‌توان داخلی‌های متعددی را برای هر فرد در هر نقطه‌ای تعریف کرد. در نتیجه کارمندان در هر مکانی که باشند می‌توانند به تماس‌ها پاسخ دهند و ارتباط خود را با مشتریان به درستی حفظ کنند.

این سرویس تلفن ثابت سازمانی ابری مستقل از اندازه سازمان، به مدیران این امکان را می‌دهد تا با افزایش و کاهش تعداد کارمندان خود، بدون هیچ مشکلی تعداد داخلی‌های کسب و کار خود را تغییر دهند. همچنین نیازی به صرف هزینه برای سرورهای گران‌قیمت نیست و تمامی این تجهیزات از سمت شرکت ارائه دهنده خدمات، تامین و نگهداری می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()